Získávání nových zákazníků je jeden z nejčastějších problémů každého podnikání – ať už nabízíte marketingové služby, řemeslné práce, konzultace nebo produkty.
Co je to Stratifikace zákazníků?

Stratifikace zákazníků je proces rozdělení zákazníků do skupin na základě jejich podobných vlastností, potřeb, zájmů a chování. Tyto skupiny se pak mohou využít k personalizaci marketingu a přizpůsobení nabídky a komunikace jednotlivým skupinám. Stratifikace zákazníků pomáhá firmám lépe pochopit své zákazníky a lépe se přizpůsobit jejich potřebám, což může vést k lepšímu prodeji, loajalitě zákazníků a celkově k lepšímu zákaznickému zážitku. Tyto skupiny se mohou tvořit na základě různých kritérií, jako jsou například demografické údaje, spotřebitelské chování, nákupní historie a další. Tyto skupiny se pak mohou využít k personalizaci reklamních a marketingových kampaní, jako jsou e-maily, sociální média, reklamy na webových stránkách a další.
Příklad stratifikace zákazníků může být například pro společnost prodávající dámské módní doplňky. Může rozdělit své zákazníky do několika skupin na základě věku, příjmu a zájmu o módu:
Mladé trendy zákaznice: ženy ve věku 18 až 25 let, s nízkým až středním příjmem, které hledají módní doplňky podle aktuálních trendů.
Konfekční zákaznice: ženy ve věku 30 až 45 let, se středním až vysokým příjmem, které hledají kvalitní doplňky k jejich garderobě.
Dámy v jednoduchém stylu: ženy nad 50 let, s vysokým příjmem, které upřednostňují jednoduchý a elegantní styl.
Tato stratifikace umožňuje společnosti cílit své marketingové kampaně na konkrétní skupiny zákazníků a zlepšit tak účinnost svých reklamních akcí.
Potřebujete pomoci s marketingem? Jste na správném místě. Mohu vás tvořit příspěvky na sociální sítě, pomáhat pomocí marketingových konzultací nebo nastavit propagaci na sociální sítě. Stačí napsat email nebo mě kontaktujte pomocí facebook stránky. Budu se těšit.
Audio verze článku
pro web josefpajer.cz přečetl AI Tonda
Přečtěte si další zajímavé články
Všichni se ženeme za prvními pozicemi na Googlu, ale co když ti řeknu, že existuje jiný způsob, jak přivést tisíce lidí na tvůj web – bez ohledu na SEO pozice?
Řeč je o Google Discover – chytrém obsahu, který Google doporučuje uživatelům přímo v jejich mobilním feedu.
Pokud chcete, aby váš web nezapadl ve výsledcích vyhledávání – a hlavně aby byl připraven na nástup AI ve vyhledávání – je na čase zaměřit se na strukturovaná data. Konkrétně na formát JSON-LD, který dnes Google a další vyhledávače jednoznačně preferují.
Google začíná zobrazovat odpovědi od umělé inteligence přímo ve vyhledávání. Co to znamená pro podnikatele a majitele webů?
Jak využít FOMO v marketingu
FOMO – zkratka pro Fear of Missing Out, tedy "strach z promeškání" – je silná emoce, která motivuje lidi k rychlému rozhodnutí. V marketingu se FOMO využívá k tomu, aby zákazník cítil, že pokud nejedná teď hned, přijde o něco výjimečného.
Marketing nemusí stát tisíce, aby fungoval. Ve skutečnosti může malá, dobře promyšlená mikrokampaň přinést překvapivě silné výsledky. Pokud jste začínající podnikatel, freelancer nebo majitel malého e-shopu, právě mikrokampaň vám může pomoci rychle otestovat nápad, přivést nové zákazníky nebo zvýšit zájem o konkrétní produkt. V tomto článku...