Google začíná zobrazovat odpovědi od umělé inteligence přímo ve vyhledávání. Co to znamená pro podnikatele a majitele webů?
Jak na cílení v placené reklamě?

Pokud využíváte placenou reklamu třeba na facebooku, tak je důležité správné nastavení cílení pro vaši relevantní skupinu zákazníků.
Při cílení si musíme odpovědět na několik otázek:
- Kdo jsou moji zákazníci?
- Kde jsou moji zákazníci ?
- Necílím příliš úzce?
- Vylučuji z okruhu uživatelů? A pokud ano je to strategické?
- a další
Kdo jsou moji zákazníci. Tady se musíte zamyslet nad tím, jaké mají společné znaky, tedy jestli cílíte spíše na mladší lidi nebo na starší. Jestli jde spíše o muže nebo o ženy nebo třeba taky kde žijí atd..
Kde jsou moji zákazníci. Zde je potřeba si určit jak a kam prodáváte svoje zboží či služby. Pokud jste například místní kadeřnictví, tak je chyba zadávat v placené reklamě pro získání nových zákazníků cílení na celou českou republiku. Naopak můžete zacílit na vaše město, uživatele v dosahu určitého počtu kilometrů a získat tak vyšší efektivní zobrazení vaší reklamy.
Necílím příliš úzce? Je potřeba zvážit, zda nemáte příliš malý okruh cílení. Pokud cílíte na velmi specifické publikum lidí, tak je možné, že vaše reklama bude o dost dražší. Je třeba vyvážit poměr cílení s poměrem výkonu reklamy.
Vylučuji z okruhu uživatelů? Tato funkce je možná, pokud prodáváte například nějaké služby, které si u vás může zákazník nakoupit pouze jednou. Například prodáváte kurzy a chcete zacílit pouze na uživatele, kteří ještě váš kurz nenavštívili, proto je možné zadat vylučující skupinu uživatelů, aby se jim vaše reklama na ten daný kurz už nezobrazovala. Zvýšíte tím efektivitu reklamy a nebudete tím zatěžovat již vaše stávající zákazníky.
Potřebujete pomoci s marketingem? Jste na správném místě. Mohu pro vás tvořit příspěvky na sociální sítě, pomáhat pomocí marketingových konzultací nebo nastavit propagaci na sociální sítě. Stačí napsat email nebo mě kontaktujte pomocí facebook stránky. Budu se těšit.
Přečtěte si další zajímavé články
Jak využít FOMO v marketingu
FOMO – zkratka pro Fear of Missing Out, tedy "strach z promeškání" – je silná emoce, která motivuje lidi k rychlému rozhodnutí. V marketingu se FOMO využívá k tomu, aby zákazník cítil, že pokud nejedná teď hned, přijde o něco výjimečného.
Marketing nemusí stát tisíce, aby fungoval. Ve skutečnosti může malá, dobře promyšlená mikrokampaň přinést překvapivě silné výsledky. Pokud jste začínající podnikatel, freelancer nebo majitel malého e-shopu, právě mikrokampaň vám může pomoci rychle otestovat nápad, přivést nové zákazníky nebo zvýšit zájem o konkrétní produkt. V tomto článku...
Generative Engine Optimization (GEO)
Generative Engine Optimization (GEO) je nová metoda optimalizace webového obsahu, která pomáhá zvýšit viditelnost stránek v generativních vyhledávačích, jako jsou BingChat, Google SGE nebo Perplexity.ai. Na rozdíl od tradičního SEO, které se zaměřuje na klíčová slova a odkazy, GEO přizpůsobuje obsah tak, aby byl lépe integrován do odpovědí...
Umělá inteligence – současnost a budoucnost
Umělá inteligence (AI) je klíčovou technologií naší doby, která ovlivňuje nejen technologický vývoj, ale také ekonomiku, společnost a každodenní život. Jaké jsou jednotlivé úrovně tohoto vývoje a co nás může čekat v roce 2025 a dále? Tento článek popisuje pět klíčových úrovní vývoje umělé inteligence.
Kolik stojí správa sociálních sítí v ČR?
Správa sociálních sítí je jedním z nejdůležitějších prvků marketingové strategie každé firmy. Často se mě lidé ptají, kolik vlastně stojí profesionální správa sociálních sítí v České republice. Z mé zkušenosti i na základě dostupných informací na trhu se ceny mohou výrazně lišit v závislosti na různých faktorech, jako je rozsah služeb, zkušenosti...