Získávání nových zákazníků je jeden z nejčastějších problémů každého podnikání – ať už nabízíte marketingové služby, řemeslné práce, konzultace nebo produkty.
PPC, SEO, Sociální sítě? Co je nejdůležitější?

Marketing v sobě skrývá mnohé obory a spousty možností. Velmi časté jsou výrazy typu: PPC, SEO, Sociální sítě atd.., tyto výrazy většinou znají i lidé, kteří se příliš v marketingu nepohybují. Co je ovšem nejdůležitější?
Ani jedno, ale zároveň všechno. Setkávám se s lidmi, kteří si mylně myslí, že marketing je jen zaplatit si první místa ve vyhledávačích v googlu a seznamu pomocí PPC kampaní. Často to vede ke krátkodobému nárůstu konverzí, ale jakmile dojde potřebný peněžní kredit, zase jejich web upadne do šedé zóny internetu, kde není prakticky nikde vidět. Majitelé firem si poté myslí, že je marketing vlastně k ničemu, když jim pomohl jen krátkodobě a domnívají se tedy, že marketing jsou právě jen pouze tyto placené služby PPC kampaní.
To je ovšem obrovský omyl. Marketing je obrovský celek nejrůznějších odvětví, který v sobě skrývá nespočet výrazů a možností. Nejde tedy říci, že jedna část marketingu je ta nejdůležitější, protože musíte mít všechny části marketingu a nemyslím tím jen ty co jsem zde vyjmenoval, ale i další možnosti jako tvorbu obsahu, analýzy, e-mailing, publikační plány, samozřejmě i marketingový plán, vytvoření persony, výkonnostní marketing, atd.. atd.. je toho opravdu mnohem a mnohem více.
Proto, pokud narazíte na některé marketingové "odborníky", kteří nabízejí například jen správu PPC kampaní, je vždy lepší se zamyslet, zda tuto službu opravdu potřebujete, před samotnou správou PPC je totiž velmi důležité správné nastavení webu, tvotba obsahu a další marketingové možnosti, které je třeba mít nastavené.
Já osobně se zaměřuji na váš marketing jako na celek. Vždy je nejdůležitější vytvořit si marketingový plán a postupně plnit marketingové úkoly, PPC je jen jedna část, která sama o sobě je z dlouhodobého hlediska neudržitelná bez pomoci dalších odvětví marketingu. To vám ovšem PPC specialisté neřeknou a budou rádi, když si na vás jednorázově "namastí kapsu". Vynaložíte větší množství peněz a získáte jen krátkodobý nárůst, který vám třeba ani nezaplatí investice.
Pokud tedy začínáte s podnikáním, je třeba se obrátit na marketingového konzultanta, který s vámi vaše podnikání probere z hlediska marketingu úplně od začátku a poradí potřebné kroky.
Potřebujete pomoci s marketingem? Jste na správném místě. Mohu pro vás tvořit příspěvky na sociální sítě, pomáhat pomocí marketingových konzultací nebo nastavit propagaci na sociální sítě. Stačí napsat email nebo mě kontaktujte pomocí facebook stránky. Budu se těšit.
Přečtěte si další zajímavé články
Všichni se ženeme za prvními pozicemi na Googlu, ale co když ti řeknu, že existuje jiný způsob, jak přivést tisíce lidí na tvůj web – bez ohledu na SEO pozice?
Řeč je o Google Discover – chytrém obsahu, který Google doporučuje uživatelům přímo v jejich mobilním feedu.
Pokud chcete, aby váš web nezapadl ve výsledcích vyhledávání – a hlavně aby byl připraven na nástup AI ve vyhledávání – je na čase zaměřit se na strukturovaná data. Konkrétně na formát JSON-LD, který dnes Google a další vyhledávače jednoznačně preferují.
Google začíná zobrazovat odpovědi od umělé inteligence přímo ve vyhledávání. Co to znamená pro podnikatele a majitele webů?
Jak využít FOMO v marketingu
FOMO – zkratka pro Fear of Missing Out, tedy "strach z promeškání" – je silná emoce, která motivuje lidi k rychlému rozhodnutí. V marketingu se FOMO využívá k tomu, aby zákazník cítil, že pokud nejedná teď hned, přijde o něco výjimečného.
Marketing nemusí stát tisíce, aby fungoval. Ve skutečnosti může malá, dobře promyšlená mikrokampaň přinést překvapivě silné výsledky. Pokud jste začínající podnikatel, freelancer nebo majitel malého e-shopu, právě mikrokampaň vám může pomoci rychle otestovat nápad, přivést nové zákazníky nebo zvýšit zájem o konkrétní produkt. V tomto článku...