Google začíná zobrazovat odpovědi od umělé inteligence přímo ve vyhledávání. Co to znamená pro podnikatele a majitele webů?
Co je to cesta zákazníka?

Jak vlastně vzniká zákazník?
Může se to zdát velmi jednoduché, váš budoucí zákazník prostě přijde na vaší prodejnu nebo na váš eshop, vybere si produkt či službu a prostě objedná a je to! Máte zákazníka.
Není to tak jednoduché jak to vypadá. Existuje totiž cesta zákazníka a my si v následujícím článku řekneme jakými způsoby můžeme tuhle cestu využít.
Než totiž skutečně dojde k nákupu produktu či služby, tak nastává spoustu důležitých okamžiků na cestě zákazníka kde ten poteciální kupující přijde s vaší značkou do kontaktu. A ve všech bodech je důležité získávat věrnost svého zákazníka, pro další nákupy.
Co je cesta zákazníka?
Jak již píšu o pár řádků výše, tak tato cesta či mapa zákazníka nám ukáže v jakých konkrétních bodech s ním naše značka přijde do kontaktu a my se tím můžeme lépe připravit a vysílat jeho směrem ty správné signály.
Kontaktní body na cestě zákazníka.
Řekne mu o vaší službě či produkt jeho známý, přítel či rodina. → Pokračuje vyhledáváním vašeho produktu či služby na internetu. → Najde váš produkt na vašem eshopu či na sociálních sítích. → A nakoupí nebo využije vaši službu.
Kroky k vytvoření mapy cesty zákazníka.
- Obchodní cíle - zaměřte cestu k dosažení cílů.
- Interakce - zjistěte kdy zákazník nejčastěji komunikuje.
- Zaměření na nákup - kdy dochází k situacím, před nákupem, po něm nebo během?
- Mezery - zjistěte jak lépe využít komunikace nebo se zaměřte na situace kdy třeba nedojde k prodeji. Co je špatně na procesu?
- Spokojenost zákazníka - přemýšlejte nad spokojeností zákazníka, nad čím přemýšlí při nákupu.
- Zklamání zákazníka - zjistěte kdy je váš zákazník nespokojený a proč tomu tak je.
- Plánování - naplánujte si vylepšení těch situací kdy zákazník není spokojený.
- Mapa cesty - navrhněte si schéma cesty zákazníka, od počátku až k nákupu, co by ho mohlo při nákupu zastavit?
- Diskuze - diskutujte o tom jak můžete kontaktní body nového zákazníka zlepšit, usnadnit nákup.
- Implementace - nastavte si nové kontaktní body a sledujte jak mohou zlepšit situace pro zákazníka.
Rád bych Vás ještě pozval k přečtení dalšího článku na téma virálních příspěvků na facebook.
Potřebujete pomoci s marketingem? Jste na správném místě. Mohu pro vás tvořit příspěvky na sociální sítě, pomáhat pomocí marketingových konzultací nebo nastavit propagaci na sociální sítě. Stačí napsat email nebo mě kontaktujte pomocí facebook stránky. Budu se těšit.
Přečtěte si další zajímavé články
Jak využít FOMO v marketingu
FOMO – zkratka pro Fear of Missing Out, tedy "strach z promeškání" – je silná emoce, která motivuje lidi k rychlému rozhodnutí. V marketingu se FOMO využívá k tomu, aby zákazník cítil, že pokud nejedná teď hned, přijde o něco výjimečného.
Marketing nemusí stát tisíce, aby fungoval. Ve skutečnosti může malá, dobře promyšlená mikrokampaň přinést překvapivě silné výsledky. Pokud jste začínající podnikatel, freelancer nebo majitel malého e-shopu, právě mikrokampaň vám může pomoci rychle otestovat nápad, přivést nové zákazníky nebo zvýšit zájem o konkrétní produkt. V tomto článku...
Generative Engine Optimization (GEO)
Generative Engine Optimization (GEO) je nová metoda optimalizace webového obsahu, která pomáhá zvýšit viditelnost stránek v generativních vyhledávačích, jako jsou BingChat, Google SGE nebo Perplexity.ai. Na rozdíl od tradičního SEO, které se zaměřuje na klíčová slova a odkazy, GEO přizpůsobuje obsah tak, aby byl lépe integrován do odpovědí...
Umělá inteligence – současnost a budoucnost
Umělá inteligence (AI) je klíčovou technologií naší doby, která ovlivňuje nejen technologický vývoj, ale také ekonomiku, společnost a každodenní život. Jaké jsou jednotlivé úrovně tohoto vývoje a co nás může čekat v roce 2025 a dále? Tento článek popisuje pět klíčových úrovní vývoje umělé inteligence.
Kolik stojí správa sociálních sítí v ČR?
Správa sociálních sítí je jedním z nejdůležitějších prvků marketingové strategie každé firmy. Často se mě lidé ptají, kolik vlastně stojí profesionální správa sociálních sítí v České republice. Z mé zkušenosti i na základě dostupných informací na trhu se ceny mohou výrazně lišit v závislosti na různých faktorech, jako je rozsah služeb, zkušenosti...