Získávání nových zákazníků je jeden z nejčastějších problémů každého podnikání – ať už nabízíte marketingové služby, řemeslné práce, konzultace nebo produkty.
Efektivní sledování konkurence

Jak již název článku říká, dnes se podíváme na to jak a kde sledovat svojí konkurenci a proč je to vlastně důležité.
Proč je vlastně dobré konkurenci sledovat?
Od naší konkurence se můžeme hlavně inspirovat, díky ní můžete zjistit co ve vašem daném oboru funguje, co nefunguje, jak komunikují, jaké používají marketingové nástroje atd.. Díky tomu můžete získat zajímavé informace, které můžete využít i ve svém podnikání. Můžete tím zjistit také kde má konkurence slabé stránky a to pak využít u vašeho byznysu. Sledovat konkurenci se vyplatí.
Kde a jak sledovat konkurenci?
Konkurenci můžete sledovat na jejich sociálních sítích, na jejich webu, nebo v kamenné prodejně. Sledujte jak komunikují, jaké tvoří obsahy, jak vypadá jejich web, jaké tam mají faktory důvěryhodnosti, jaké mají brand barvy, jestli používají marketingové nástroje, jak vypadá jejich kamenná prodejna, jaké rozesílají newslettery a celkově emailing, aktivita na sociálních sítích, jestli mají zákaznickou podporu a spoustu dalšího, od tohoto se můžete odrazit a inspirovat se k vylepšení vašeho byznysu a získání třeba i konkurenční výhody, tím, že se od nich poučíte.
Například: Vidíte, že konkurence nekomunikuje na dotazy zákazníků na facebooku, poučíte se tím, že vy s nimi budete komunikovat a tím získáte konkurenční výhodu v této oblasti. Inspirovali jste se a zároveň poučili a získali výhodu.
Pokud se rozhodnete sledovat konkurenci, sledujte vždy špičku v daném oboru. Jinými slovy učte se od nejlepších. Můžete tam získat nejvíce informací a spousty zajímavých nápadů jak vylepšit i ten váš byznys.
Potřebujete pomoci s marketingem? Jste na správném místě. Mohu pro vás tvořit příspěvky na sociální sítě, pomáhat pomocí marketingových konzultací nebo nastavit propagaci na sociální sítě. Stačí napsat email nebo mě kontaktujte pomocí facebook stránky. Budu se těšit.
Přečtěte si další zajímavé články
Všichni se ženeme za prvními pozicemi na Googlu, ale co když ti řeknu, že existuje jiný způsob, jak přivést tisíce lidí na tvůj web – bez ohledu na SEO pozice?
Řeč je o Google Discover – chytrém obsahu, který Google doporučuje uživatelům přímo v jejich mobilním feedu.
Pokud chcete, aby váš web nezapadl ve výsledcích vyhledávání – a hlavně aby byl připraven na nástup AI ve vyhledávání – je na čase zaměřit se na strukturovaná data. Konkrétně na formát JSON-LD, který dnes Google a další vyhledávače jednoznačně preferují.
Google začíná zobrazovat odpovědi od umělé inteligence přímo ve vyhledávání. Co to znamená pro podnikatele a majitele webů?
Jak využít FOMO v marketingu
FOMO – zkratka pro Fear of Missing Out, tedy "strach z promeškání" – je silná emoce, která motivuje lidi k rychlému rozhodnutí. V marketingu se FOMO využívá k tomu, aby zákazník cítil, že pokud nejedná teď hned, přijde o něco výjimečného.
Marketing nemusí stát tisíce, aby fungoval. Ve skutečnosti může malá, dobře promyšlená mikrokampaň přinést překvapivě silné výsledky. Pokud jste začínající podnikatel, freelancer nebo majitel malého e-shopu, právě mikrokampaň vám může pomoci rychle otestovat nápad, přivést nové zákazníky nebo zvýšit zájem o konkrétní produkt. V tomto článku...