Získávání nových zákazníků je jeden z nejčastějších problémů každého podnikání – ať už nabízíte marketingové služby, řemeslné práce, konzultace nebo produkty.
YouTube "fake" odběratelé, jak to zjistit?
YouTube je nejrozšířenější sociální sítí a také největší. Mnoho tvůrců svoje youtube kanály a videa podporují také zakoupením reklamy a propagace, což samo o sobě není nic špatného a dá se skutečně udělat kvalitní reklama v podobě PR článků, sdílení na další sociální sítě, sdílení do diskuzí a fórech atd.. Ovšem existuje i odvrácená strana a nekvalitní reklama, která sice na první pohled není vidět, ale při použití nástrojů jako je socialblade.com, jí můžete pokud budete pozorní odhalit.
Na obrázku níže si ukážeme jak vypadají tzv. fake odběratelé, nebudu zde uvádět o jakého youtubera se jedná.
Vidíme, že mu počet odběratelů průběžně klesal až do dne, kdy mu vyrostl o více jak 6 tisíc. Je to vůbec možné? Ano je to možné, mohl v ten den vydat opravdu pěkné virální video a dobře ho sdílet na další sociální sítě, články nebo jiné, je tu ovšem jeden háček. Pokud by skutečně udělal virální video a přivedl několik tisíc nových fanoušků, kteří dali odběr, tak by se zákonitě měl i zvýšit počet views, ale to se nestalo. Stejně tak ani odhadované množství peněz za zobrazení reklamy se nezvýšilo (poslední sloupec), takže s největší pravděpodobností je, že ty nové odběratele nezajímá jeho obsah a jeho videa a jen dali odběr, což takto fungují převážně tzv. fake účty.
Takovýto zlom prostě není reálný, pokud by opravdu přilákal nové fanoušky, tak počet views prostě musí jít nahoru, ale zde spíše klesá.

Napište mi co si myslíte o "fake" odběratelích?
Potřebujete pomoci s marketingem? Jste na správném místě. Mohu pro vás tvořit příspěvky na sociální sítě, pomáhat pomocí marketingových konzultací nebo nastavit propagaci na sociální sítě. Stačí napsat email nebo mě kontaktujte pomocí facebook stránky. Budu se těšit.
Přečtěte si další zajímavé články
Všichni se ženeme za prvními pozicemi na Googlu, ale co když ti řeknu, že existuje jiný způsob, jak přivést tisíce lidí na tvůj web – bez ohledu na SEO pozice?
Řeč je o Google Discover – chytrém obsahu, který Google doporučuje uživatelům přímo v jejich mobilním feedu.
Pokud chcete, aby váš web nezapadl ve výsledcích vyhledávání – a hlavně aby byl připraven na nástup AI ve vyhledávání – je na čase zaměřit se na strukturovaná data. Konkrétně na formát JSON-LD, který dnes Google a další vyhledávače jednoznačně preferují.
Google začíná zobrazovat odpovědi od umělé inteligence přímo ve vyhledávání. Co to znamená pro podnikatele a majitele webů?
Jak využít FOMO v marketingu
FOMO – zkratka pro Fear of Missing Out, tedy "strach z promeškání" – je silná emoce, která motivuje lidi k rychlému rozhodnutí. V marketingu se FOMO využívá k tomu, aby zákazník cítil, že pokud nejedná teď hned, přijde o něco výjimečného.
Marketing nemusí stát tisíce, aby fungoval. Ve skutečnosti může malá, dobře promyšlená mikrokampaň přinést překvapivě silné výsledky. Pokud jste začínající podnikatel, freelancer nebo majitel malého e-shopu, právě mikrokampaň vám může pomoci rychle otestovat nápad, přivést nové zákazníky nebo zvýšit zájem o konkrétní produkt. V tomto článku...