Black Friday nabídky od největších eshopů v ČR

11.11.2022

Nákupní svátek BLACK FRIDAY je už celou řadu let velmi populární i u nás. Obchodníci se navzájem přetahují, který nabídne zajímavější akci pro své zákazníky a my se dneska v tomto článku podíváme jak jsou na tom dva asi největší české online obchody ALZA a MALL.

Obsah článku

  1. Alza s vyskakovacím oknem
  2. Mall a jeho obrovský banner
  3. Závěr

Alza s vyskakovacím oknem a černou cenou

Jako první se podíváme na Alzu, která vsadila na vyskakovací okno s nabídnou black friday. Po přejetí na tuhle speciální stránku najdeme krátký popis do kdy akce trvá a pár dalších informací. Následuje navigace v podobě kategorií a pak už klasické menu s produkty. Zajímavostí je, že u ceny se zaměřují na žlutou a černou. Kdy cena je uvedena v černém rámečku bílým písmem a nad tím je černě ve žlutém nápis black friday. 

Možná mi tu trochu chybí nějaké slevové procenta rozmezí. Třeba slevy 30-80%. Jednotlivá procenta jsou pak uvedená vždy u produktu ve žlutém kole černým písmem. Možná je to způsobeno tím, že ty slevy nejsou tak velké a nechtějí je tam moc ukazovat, proto jen název Black Friday. Náhodně jsem prošel nějaké produkty a slevu jsem tam viděl nejvyšší -37%, ale je možné, že tam mají i větší slevy.

Další zajímavosti ohledně nastavení hlavní stránky a třeba blogových článků na Alze zmiňuji ve videu.

Mall vsadil na obrovský banner a kontrastní barvy

U online obchodního domu Mall můžeme narazit na velký banner, lákající na Black Friday slevy s jejich maskotem. Stejně jako alza i zde se po kliknutí dostanete na speciální stránku, která se věnuje jen této obchodní akci. Hned pod bannerem je miniaturní věta, kde se dozvíte, že: Slevy v naší nabídce počítáme z nejnižší ceny, za jakou se zboží prodávalo v posledních 30 dnech.

Následuje obrázkové menu s textem a pod tím už jednotlivé bloky s produkty. Využívají zde marketingové triky s omezeným časem nákupu nebo omezeným počtem kusů. Barvy jsou výrazné a kontrastní, tedy červená s bílou. 

Závěr

Celkově oba eshopy mají velmi pěkně zpracované akce nejen na black friday, ale i věrnostní či akce s dopravou zdarma. Více o tom mluvím ve svém videu.


Potřebujete pomoci s marketingem? Jste na správném místě. Mohu vás tvořit příspěvky na sociální sítě, pomáhat pomocí marketingových konzultací nebo nastavit propagaci na sociální sítě. Stačí napsat email nebo mě kontaktujte pomocí facebook stránky. Budu se těšit.  

Audio verze článku


Přečtěte si další zajímavé články

PNO (podíl nákladů na obratu) je ukazatel, který určuje, jaký procentuální podíl nákladů tvoří výdaje spojené s provozem a výrobou v porovnání s celkovým obratem firmy. Je to důležitý ukazatel pro finanční řízení a hodnocení efektivnosti podnikání.

UTM (Urchin Tracking Module) parametry jsou kódy, které se přidávají na konci URL adresy, aby se mohl sledovat počet návštěv a konverzí na webových stránkách, které souvisejí s určitou marketingovou kampaní. Tyto parametry umožňují spojit návštěvy na webu s konkrétními kampaněmi a jejich zdroji, což umožňuje měřit úspěšnost kampaní a...

Konverzní poměr (míra konverze) je měřítko úspěšnosti prodeje nebo jiného cíle na webových stránkách nebo v jiných kanálech marketingu. Zjednodušeně řečeno, konverzní poměr ukazuje, kolik návštěvníků webových stránek nebo kanálu dokáže dosáhnout cíle, který jim je nabízen.

Gibsonova affordance je teoretický koncept, který byl rozvinut americkým psychologem Jamesem J. Gibsonem v jeho knize "The Ecological Approach to Visual Perception". Gibsonova affordance se týká toho, jak si lidé představují vztah mezi svým tělem a prostředím, ve kterém se nacházejí.

Archetypy v marketingu jsou univerzální charakteristiky, které představují hluboko zakořeněné emocionální motivace a touhy lidí. Tyto archetypy pomáhají marketérům lépe porozumět potřebám a požadavkům svých zákazníků a poskytují jim nástroje pro úspěšné plánování a realizaci marketingových kampaní.

Marketingový mix 4A je alternativní model marketingového mixu, který se od klasického modelu 4P liší tím, že místo produktu (Product), ceny (Price), distribuce (Place) a promotion (Promotion) zahrnuje čtyři nové faktory: Activities, Analysis, Access a Awareness. Tyto faktory odpovídají na otázky: