Black Friday nabídky od největších eshopů v ČR

11.11.2022

Nákupní svátek BLACK FRIDAY je už celou řadu let velmi populární i u nás. Obchodníci se navzájem přetahují, který nabídne zajímavější akci pro své zákazníky a my se dneska v tomto článku podíváme jak jsou na tom dva asi největší české online obchody ALZA a MALL.

Obsah článku

  1. Alza s vyskakovacím oknem
  2. Mall a jeho obrovský banner
  3. Závěr

Alza s vyskakovacím oknem a černou cenou

Jako první se podíváme na Alzu, která vsadila na vyskakovací okno s nabídnou black friday. Po přejetí na tuhle speciální stránku najdeme krátký popis do kdy akce trvá a pár dalších informací. Následuje navigace v podobě kategorií a pak už klasické menu s produkty. Zajímavostí je, že u ceny se zaměřují na žlutou a černou. Kdy cena je uvedena v černém rámečku bílým písmem a nad tím je černě ve žlutém nápis black friday. 

Možná mi tu trochu chybí nějaké slevové procenta rozmezí. Třeba slevy 30-80%. Jednotlivá procenta jsou pak uvedená vždy u produktu ve žlutém kole černým písmem. Možná je to způsobeno tím, že ty slevy nejsou tak velké a nechtějí je tam moc ukazovat, proto jen název Black Friday. Náhodně jsem prošel nějaké produkty a slevu jsem tam viděl nejvyšší -37%, ale je možné, že tam mají i větší slevy.

Další zajímavosti ohledně nastavení hlavní stránky a třeba blogových článků na Alze zmiňuji ve videu.

Mall vsadil na obrovský banner a kontrastní barvy

U online obchodního domu Mall můžeme narazit na velký banner, lákající na Black Friday slevy s jejich maskotem. Stejně jako alza i zde se po kliknutí dostanete na speciální stránku, která se věnuje jen této obchodní akci. Hned pod bannerem je miniaturní věta, kde se dozvíte, že: Slevy v naší nabídce počítáme z nejnižší ceny, za jakou se zboží prodávalo v posledních 30 dnech.

Následuje obrázkové menu s textem a pod tím už jednotlivé bloky s produkty. Využívají zde marketingové triky s omezeným časem nákupu nebo omezeným počtem kusů. Barvy jsou výrazné a kontrastní, tedy červená s bílou. 

Závěr

Celkově oba eshopy mají velmi pěkně zpracované akce nejen na black friday, ale i věrnostní či akce s dopravou zdarma. Více o tom mluvím ve svém videu.


Potřebujete pomoci s marketingem? Jste na správném místě. Mohu vás tvořit příspěvky na sociální sítě, pomáhat pomocí marketingových konzultací nebo nastavit propagaci na sociální sítě. Stačí napsat email nebo mě kontaktujte pomocí facebook stránky. Budu se těšit.  

Audio verze článku

Přečtěte si další zajímavé články, které jsem pro vás připravil.

Marketingový mix 4A je alternativní model marketingového mixu, který se od klasického modelu 4P liší tím, že místo produktu (Product), ceny (Price), distribuce (Place) a promotion (Promotion) zahrnuje čtyři nové faktory: Activities, Analysis, Access a Awareness. Tyto faktory odpovídají na otázky:

Marketingový mentoring je forma podpory, pomoci a vedení, kterou poskytuje zkušený marketér nebo odborník na marketing svým klientům. Cílem je pomoci klientovi rozvinout své marketingové dovednosti a schopnosti, dosáhnout svých cílů a rozvinout své podnikání.

Marketingový mix 4P je koncepce, která se používá k určení marketingových strategií pro daný produkt. Tyto čtyři "P" představují:

Marketingový mix 4C je alternativní koncept k tradičnímu 7P marketingového mixu. 4C se zaměřuje na zákaznický pohled na produkt, cenu, komunikaci a zážitek z koupě. Tyto čtyři aspekty jsou významné pro formulování marketingové strategie a budování vztahu se zákazníkem.

Stratifikace zákazníků je proces rozdělení zákazníků do skupin na základě jejich podobných vlastností, potřeb, zájmů a chování. Tyto skupiny se pak mohou využít k personalizaci marketingu a přizpůsobení nabídky a komunikace jednotlivým skupinám. Stratifikace zákazníků pomáhá firmám lépe pochopit své zákazníky a lépe se přizpůsobit jejich...

Co-branding (anglicky "co-branding") je marketingový nástroj, který spočívá v propojení dvou nebo více značek v rámci jednoho produktu či služby. Tento přístup se používá, aby se využilo silných stránek jednotlivých značek, a tím se zvýšila atraktivita produktu nebo služby pro zákazníky. Tyto značky mohou být propojeny v rámci jednoho produktu,...