Co je utility marketing?

01.01.2021
utility marketing
utility marketing

Když chceme zvýšit věrnost k značce můžeme lidem nabídnout něco užitečného  co souvisí s naší značkou. 

Říká se tomu utility marketing. Můžeme zákazníkům nabídnout například:

  1. Nabídku bezplatného produktu, služby, ebooku, které jsou pro zákazníky užitečné.
  2. Zvyšuje to důvěryhodnost a relevanci značky.
  3. Má za cíl zvýšení věrnosti zákazníků, rádi se pak vracejí.
  4. Možnost dlouhodobějšího nákupu, vracející se zákazníky.

Pokud chceme začít s utility marketingem musíme si nejdříve určit pár základních otázek.

  • Zamyslet se nad cílovou skupinou a zákazníky a popsat jí.
  • Jaké mají zájmy a zda ty zájmy souvisí s vašimi produkty nebo službami.
  • Jaké mají vaši zákazníci potřeby, zda jim máte co nabídnout.
  • No a na závěr můžeme vytvořit obsah, který bude relevantní a užitečný.

Ptejte se sami sebe co můžete pro své zákazníky udělat a nepřemýšlejte o svém byznyse jen stylem co pro vás mohou udělat vaši zákazníci. Ta přidaná hodnota pro ně, často může být klíčovým faktorem jejich rozhodování o koupi produktu u vás nebo u vaší konkurence. 


Potřebujete pomoci s marketingem? Jste na správném místě. Mohu pro vás tvořit příspěvky na sociální sítě, pomáhat pomocí marketingových konzultací nebo nastavit propagaci na sociální sítě. Stačí napsat email nebo mě kontaktujte pomocí facebook stránky. Budu se těšit.   

Audio verze článku

*pro web josefpajer.cz přečetlo AI   


Přečtěte si další zajímavé články

LinkedIn je silná platforma pro profesionální networking a budování značky. Zvýšení angažovanosti na LinkedIn může vést k většímu dosahu, lepším obchodním příležitostem a silnějším vztahům s vaším publikem. V tomto článku se podíváme na osvědčené strategie, které vám pomohou zvýšit angažovanost na této platformě.

Umělá inteligence (AI) se stává nepostradatelným nástrojem v digitálním marketingu. Její schopnosti přinášejí nové možnosti pro personalizaci, efektivitu a přesnost marketingových kampaní. V tomto článku prozkoumáme, jak může AI revolucionalizovat váš marketingový přístup.

Nativní reklama je forma online reklamy, která se snaží vypadat jako běžný obsah na stránce, na které je umístěna, aby byla méně rušivá pro uživatele. Tyto reklamy jsou obvykle formou příspěvku na sociálních sítích, článku v blogu nebo videa na YouTube a jsou navrženy tak, aby přirozeně integrovaly reklamní sdělení do obsahu.

PNO (podíl nákladů na obratu) je ukazatel, který určuje, jaký procentuální podíl nákladů tvoří výdaje spojené s provozem a výrobou v porovnání s celkovým obratem firmy. Je to důležitý ukazatel pro finanční řízení a hodnocení efektivnosti podnikání.

UTM (Urchin Tracking Module) parametry jsou kódy, které se přidávají na konci URL adresy, aby se mohl sledovat počet návštěv a konverzí na webových stránkách, které souvisejí s určitou marketingovou kampaní. Tyto parametry umožňují spojit návštěvy na webu s konkrétními kampaněmi a jejich zdroji, což umožňuje měřit úspěšnost kampaní a...