Marketingové tipy, články a příklady z praxe.

Co je utility marketing?

01.01.2021

Když chceme zvýšit věrnost k značce můžeme lidem nabídnout něco užitečného  co souvisí s naší značkou. 

Říká se tomu utility marketing. Můžeme zákazníkům nabídnout například:

  1. Nabídku bezplatného produktu, služby, ebooku, které jsou pro zákazníky užitečné.
  2. Zvyšuje to důvěryhodnost a relevanci značky.
  3. Má za cíl zvýšení věrnosti zákazníků, rádi se pak vracejí.
  4. Možnost dlouhodobějšího nákupu, vracející se zákazníky.

Pokud chceme začít s utility marketingem musíme si nejdříve určit pár základních otázek.

  • Zamyslet se nad cílovou skupinou a zákazníky a popsat jí.
  • Jaké mají zájmy a zda ty zájmy souvisí s vašimi produkty nebo službami.
  • Jaké mají vaši zákazníci potřeby, zda jim máte co nabídnout.
  • No a na závěr můžeme vytvořit obsah, který bude relevantní a užitečný.

Ptejte se sami sebe co můžete pro své zákazníky udělat a nepřemýšlejte o svém byznyse jen stylem co pro vás mohou udělat vaši zákazníci. Ta přidaná hodnota pro ně, často může být klíčovým faktorem jejich rozhodování o koupi produktu u vás nebo u vaší konkurence.