Efektivní sledování konkurence

02.02.2020
sledování konkurence
sledování konkurence

Jak již název článku říká, dnes se podíváme na to jak a kde sledovat svojí konkurenci a proč je to vlastně důležité.

Proč je vlastně dobré konkurenci sledovat?

Od naší konkurence se můžeme hlavně inspirovat, díky ní můžete zjistit co ve vašem daném oboru funguje, co nefunguje, jak komunikují, jaké používají marketingové nástroje atd.. Díky tomu můžete získat zajímavé informace, které můžete využít i ve svém podnikání. Můžete tím zjistit také kde má konkurence slabé stránky a to pak využít u vašeho byznysu. Sledovat konkurenci se vyplatí.

Kde a jak sledovat konkurenci?

Konkurenci můžete sledovat na jejich sociálních sítích, na jejich webu, nebo v kamenné prodejně. Sledujte jak komunikují, jaké tvoří obsahy, jak vypadá jejich web, jaké tam mají faktory důvěryhodnosti, jaké mají brand barvy, jestli používají marketingové nástroje, jak vypadá jejich kamenná prodejna, jaké rozesílají newslettery a celkově emailing, aktivita na sociálních sítích, jestli mají zákaznickou podporu a spoustu dalšího, od tohoto se můžete odrazit a inspirovat se k vylepšení vašeho byznysu a získání třeba i konkurenční výhody, tím, že se od nich poučíte.

Například: Vidíte, že konkurence nekomunikuje na dotazy zákazníků na facebooku, poučíte se tím, že vy s nimi budete komunikovat a tím získáte konkurenční výhodu v této oblasti. Inspirovali jste se a zároveň poučili a získali výhodu.

Pokud se rozhodnete sledovat konkurenci, sledujte vždy špičku v daném oboru. Jinými slovy učte se od nejlepších. Můžete tam získat nejvíce informací a spousty zajímavých nápadů jak vylepšit i ten váš byznys.


Potřebujete pomoci s marketingem? Jste na správném místě. Mohu pro vás tvořit příspěvky na sociální sítě, pomáhat pomocí marketingových konzultací nebo nastavit propagaci na sociální sítě. Stačí napsat email nebo mě kontaktujte pomocí facebook stránky. Budu se těšit.  

Audio verze článku

*pro web josefpajer.cz přečetlo AI   


Přečtěte si další zajímavé články

LinkedIn je silná platforma pro profesionální networking a budování značky. Zvýšení angažovanosti na LinkedIn může vést k většímu dosahu, lepším obchodním příležitostem a silnějším vztahům s vaším publikem. V tomto článku se podíváme na osvědčené strategie, které vám pomohou zvýšit angažovanost na této platformě.

Umělá inteligence (AI) se stává nepostradatelným nástrojem v digitálním marketingu. Její schopnosti přinášejí nové možnosti pro personalizaci, efektivitu a přesnost marketingových kampaní. V tomto článku prozkoumáme, jak může AI revolucionalizovat váš marketingový přístup.

Nativní reklama je forma online reklamy, která se snaží vypadat jako běžný obsah na stránce, na které je umístěna, aby byla méně rušivá pro uživatele. Tyto reklamy jsou obvykle formou příspěvku na sociálních sítích, článku v blogu nebo videa na YouTube a jsou navrženy tak, aby přirozeně integrovaly reklamní sdělení do obsahu.

PNO (podíl nákladů na obratu) je ukazatel, který určuje, jaký procentuální podíl nákladů tvoří výdaje spojené s provozem a výrobou v porovnání s celkovým obratem firmy. Je to důležitý ukazatel pro finanční řízení a hodnocení efektivnosti podnikání.

UTM (Urchin Tracking Module) parametry jsou kódy, které se přidávají na konci URL adresy, aby se mohl sledovat počet návštěv a konverzí na webových stránkách, které souvisejí s určitou marketingovou kampaní. Tyto parametry umožňují spojit návštěvy na webu s konkrétními kampaněmi a jejich zdroji, což umožňuje měřit úspěšnost kampaní a...