Jak na cílení v placené reklamě?

09.09.2021
jak na placenou reklamu
jak na placenou reklamu

Pokud využíváte placenou reklamu třeba na facebooku, tak je důležité správné nastavení cílení pro vaši relevantní skupinu zákazníků.

Při cílení si musíme odpovědět na několik otázek:

  • Kdo jsou moji zákazníci?
  • Kde jsou moji zákazníci ?
  • Necílím příliš úzce?
  • Vylučuji z okruhu uživatelů? A pokud ano je to strategické?
  • a další 

Kdo jsou moji zákazníci. Tady se musíte zamyslet nad tím, jaké mají společné znaky, tedy jestli cílíte spíše na mladší lidi nebo na starší. Jestli jde spíše o muže nebo o ženy nebo třeba taky kde žijí atd..

Kde jsou moji zákazníci. Zde je potřeba si určit jak a kam prodáváte svoje zboží či služby. Pokud jste například místní kadeřnictví, tak je chyba zadávat v placené reklamě pro získání nových zákazníků cílení na celou českou republiku. Naopak můžete zacílit na vaše město, uživatele v dosahu určitého počtu kilometrů a získat tak vyšší efektivní zobrazení vaší reklamy. 

Necílím příliš úzce? Je potřeba zvážit, zda nemáte příliš malý okruh cílení. Pokud cílíte na velmi specifické publikum lidí, tak je možné, že vaše reklama bude o dost dražší. Je třeba vyvážit poměr cílení s poměrem výkonu reklamy.

Vylučuji z okruhu uživatelů? Tato funkce je možná, pokud prodáváte například nějaké služby, které si u vás může zákazník nakoupit pouze jednou. Například prodáváte kurzy a chcete zacílit pouze na uživatele, kteří ještě váš kurz nenavštívili, proto je možné zadat vylučující skupinu uživatelů, aby se jim vaše reklama na ten daný kurz už nezobrazovala. Zvýšíte tím efektivitu reklamy a nebudete tím zatěžovat již vaše stávající zákazníky.


Potřebujete pomoci s marketingem? Jste na správném místě. Mohu pro vás tvořit příspěvky na sociální sítě, pomáhat pomocí marketingových konzultací nebo nastavit propagaci na sociální sítě. Stačí napsat email nebo mě kontaktujte pomocí facebook stránky. Budu se těšit.  

Audio verze článku

*pro web josefpajer.cz přečetlo AI  


Přečtěte si další zajímavé články

LinkedIn je silná platforma pro profesionální networking a budování značky. Zvýšení angažovanosti na LinkedIn může vést k většímu dosahu, lepším obchodním příležitostem a silnějším vztahům s vaším publikem. V tomto článku se podíváme na osvědčené strategie, které vám pomohou zvýšit angažovanost na této platformě.

Umělá inteligence (AI) se stává nepostradatelným nástrojem v digitálním marketingu. Její schopnosti přinášejí nové možnosti pro personalizaci, efektivitu a přesnost marketingových kampaní. V tomto článku prozkoumáme, jak může AI revolucionalizovat váš marketingový přístup.

Nativní reklama je forma online reklamy, která se snaží vypadat jako běžný obsah na stránce, na které je umístěna, aby byla méně rušivá pro uživatele. Tyto reklamy jsou obvykle formou příspěvku na sociálních sítích, článku v blogu nebo videa na YouTube a jsou navrženy tak, aby přirozeně integrovaly reklamní sdělení do obsahu.

PNO (podíl nákladů na obratu) je ukazatel, který určuje, jaký procentuální podíl nákladů tvoří výdaje spojené s provozem a výrobou v porovnání s celkovým obratem firmy. Je to důležitý ukazatel pro finanční řízení a hodnocení efektivnosti podnikání.

UTM (Urchin Tracking Module) parametry jsou kódy, které se přidávají na konci URL adresy, aby se mohl sledovat počet návštěv a konverzí na webových stránkách, které souvisejí s určitou marketingovou kampaní. Tyto parametry umožňují spojit návštěvy na webu s konkrétními kampaněmi a jejich zdroji, což umožňuje měřit úspěšnost kampaní a...