Jak nejlépe tvořit obsah pro váš byznys?

12.12.2022

Při tvorbě obsahu na sociální sítě se musíme řídit určitými pravidly. Neplatí to ovšem pro všechny typy příspěvků. V následujících řádcích si řekneme, jak by měl vypadat ideální příspěvek, co v něm uvádět, jak v něm komunikovat a jakou by měl mít celkově strukturu. 

Na co si dát pozor u tvorby příspěvků?

Při tvorbě příspěvků byste měli myslet hlavně na:

  • Příspěvkem někomu pomoci
  • Mít pochopení pro svoje fanoušky
  • Oni jsou na prvním místě
  • Sdílejte jim své know-how (v omezené míře)
  • Počet příspěvků není důležitý, hlavně aby byl kvalitní
  • Lajky u příspěvku neindikují kvalitu příspěvku

Pokud se snažíte příspěvkem někomu pomoci, tak sdílejte užitečné informace, raďte lidem a přidávejte zajímavý a užitečný obsah.

Mít pochopení pro svoje fanoušky vychází z komunikace s nimi. Chápu, že někdy není jednoduché s někým komunikovat, ale i tak musíte mít trpělivost a chovat se i tak s úctou. Samozřejmě pokud jde pouze o hate a nenávist, tak takové uživatele s klidným srdcem zablokujte.

Lidé jsou na prvním místě. Můžete vyprávět příběhy lidí, vás osobně nebo vašich klientů. Osobní příběhy jsou velmi sledované a často mohou být třeba inspirací pro vaše fanoušky.

Pokud budete sdílet své know-how, tak získáte zaujetí. Lidé se dozví něco nového a praktického. Budou empatičtí a třeba to, co se od vás dozvěděli, vyzkouší sami na svém podnikání. Zároveň vám budou vděční, jelikož jim to třeba změní celý život k lepšímu. A také vás budou více uznávat, zjistí, že jste skuteční odborníci ve svém oboru.

Stavba příběhu

Propracovanější příspěvek by měl mít určitou stavbu a náležitosti. Neříkám, že každý příspěvek musí být přesně takový. Příspěvky by měli být různorodé, ale takto propracovaný příspěvek je dobré vkládat na sociální sítě častěji. 

U stavby příspěvku jsou důležité tři části:

  1. Na začátku je problém
  2. Pokračujeme cestou k řešení
  3. Vyřešení problému 

Osnova příspěvku na sociální sítě

Už jsme si řekli, jak by měla vypadat stavba takového příspěvku, nyní ještě jaká by měla být ideální osnova. 

Tedy jak by měl příspěvek následně vypadat:

  1. Nejdůležitější věc hned na začátek
  2. Potom musíte něčím zaujmout (cesta k řešení).
  3. V příspěvku mějte pouze jednu hlavní myšlenku.
  4. Text by měl být krátký klidně jenom 2-3 řádky.
  5. Celkový příběh by měl na sebe navazovat a být lineární.

Ohledně jednotlivých bodech stavby příspěvků a osnovy příspěvků si řekneme zase někdy příště. Můžete také sledovat TUTOVKY, kam dávám rychlé tipy do minuty, které jsou i v krátké audioverzi.

Pokud si nevíte rady s tím, jaké tvořit příspěvky, mohu Vám pomoci. Nabízím službu přímo správy sociální sítě facebook nebo vám mohu pomoci na online konzultaci, kde si probereme vaše podnikání a já vám navrhnu, jaké tvořit ideální příspěvky na sociální sítě, nejen na facebook, ale i na jiné. 


Potřebujete pomoci s marketingem? Jste na správném místě. Mohu vás tvořit příspěvky na sociální sítě, pomáhat pomocí marketingových konzultací nebo nastavit propagaci na sociální sítě. Stačí napsat email nebo mě kontaktujte pomocí facebook stránky. Budu se těšit. 

Audio verze článku


Přečtěte si další zajímavé články

Nativní reklama je forma online reklamy, která se snaží vypadat jako běžný obsah na stránce, na které je umístěna, aby byla méně rušivá pro uživatele. Tyto reklamy jsou obvykle formou příspěvku na sociálních sítích, článku v blogu nebo videa na YouTube a jsou navrženy tak, aby přirozeně integrovaly reklamní sdělení do obsahu.

PNO (podíl nákladů na obratu) je ukazatel, který určuje, jaký procentuální podíl nákladů tvoří výdaje spojené s provozem a výrobou v porovnání s celkovým obratem firmy. Je to důležitý ukazatel pro finanční řízení a hodnocení efektivnosti podnikání.

UTM (Urchin Tracking Module) parametry jsou kódy, které se přidávají na konci URL adresy, aby se mohl sledovat počet návštěv a konverzí na webových stránkách, které souvisejí s určitou marketingovou kampaní. Tyto parametry umožňují spojit návštěvy na webu s konkrétními kampaněmi a jejich zdroji, což umožňuje měřit úspěšnost kampaní a...

Konverzní poměr (míra konverze) je měřítko úspěšnosti prodeje nebo jiného cíle na webových stránkách nebo v jiných kanálech marketingu. Zjednodušeně řečeno, konverzní poměr ukazuje, kolik návštěvníků webových stránek nebo kanálu dokáže dosáhnout cíle, který jim je nabízen.

Gibsonova affordance je teoretický koncept, který byl rozvinut americkým psychologem Jamesem J. Gibsonem v jeho knize "The Ecological Approach to Visual Perception". Gibsonova affordance se týká toho, jak si lidé představují vztah mezi svým tělem a prostředím, ve kterém se nacházejí.

Archetypy v marketingu jsou univerzální charakteristiky, které představují hluboko zakořeněné emocionální motivace a touhy lidí. Tyto archetypy pomáhají marketérům lépe porozumět potřebám a požadavkům svých zákazníků a poskytují jim nástroje pro úspěšné plánování a realizaci marketingových kampaní.