Správa sociálních sítí NENÍ pro každého!

10.10.2022

V posledních několika letech a především s nástupem pandemie COVIDU, se nám tak trochu roztrhl pytel se správci sociálních sítí. Bohužel si spousta z nich myslí, že je to jen o tom tvořit příspěvky a je hotovo. Ale tak to vůbec NENÍ!

Tihle "hobby" správci většinou pracují za velmi nízkou cenu a zároveň spravují více profilů. Pro klienty se může na první dobrou zdát, že za nižší cenu než je u profesionála získají stejnou službu, ale tak to není. Hobby správci většinou neznají pravou hodnotu co profesionální správa obsahuje a zaměřují se pak na neznalost klienta. Je tu problém také s tím, že je tu větší riziko zablokování sociání sítě díky porušení některých pravidel, zkrátka tihle lidé nemají takové zkušenosti a nevědí co vše jim na sítích projde a vy jako klient pak riskujete ztrátu svého firemního profilu. To se u profesionálů v drtivé většině případů stát nemůže. Mě osobně se to ještě za těch 6 let nikdy nestalo a to jsem již spravoval a spravuji několik desítek profilů.

Pozice správce sociálních sítí se ve své podstatě skládá z několika pozic. Záleží na profesionálovi, jestli a které pozice bude dále delegovat nebo je bude zastávat sám. 

Správce sociálních sítí je zpravidla: 

  1. copywriter
  2. tvůrce obsahu (obsahový stratég)
  3. grafik, motion designer
  4. ppc specialista
  5. publikační stratég
  6. idea maker
  7. video maker
  8. fotograf
  9. community manager
  10. influencer specialist
  11. projektový manažer, account manažer

Někdy záleží na nastavení se samotným klientem, tedy některé pozice zanikají pokud klient třeba nechce tvořit reklamu na sociální sítě tak zaniká pozice ppc specialisty, pokud klient třeba dodá videa či fotografie, tak zanikají pozice fotografa či video makera, ovšem drtivá většina pozic je pro správu sociálních sítí nezbytná. A to si právě "hobby" správci sociálních sítí vůbec neuvědomují. Oni jen tvoří příspěvky, jaké si myslí, že jsou pro jejich klienta nejlepší, ale nějaké plánování, strategie, tone-of-voice, cílové skupiny, segmentace atd... jim nic neříká a to je obrovský, opravdu obrovský problém.

Na závěr chci jen říci, že i když vidíte lákavou cenu za správu sítí v rozmezí stovek či menších tisíců korun, nikdy za tuhle cenu nedostanete profesionální práci. Já osobně spolupracuji s několika dalšími lidmi. 


Potřebujete pomoci s marketingem? Jste na správném místě. Mohu vás tvořit příspěvky na sociální sítě, pomáhat pomocí marketingových konzultací nebo nastavit propagaci na sociální sítě. Stačí napsat email nebo mě kontaktujte pomocí facebook stránky. Budu se těšit.   

Audio verze článku


Přečtěte si další zajímavé články

LinkedIn je silná platforma pro profesionální networking a budování značky. Zvýšení angažovanosti na LinkedIn může vést k většímu dosahu, lepším obchodním příležitostem a silnějším vztahům s vaším publikem. V tomto článku se podíváme na osvědčené strategie, které vám pomohou zvýšit angažovanost na této platformě.

Umělá inteligence (AI) se stává nepostradatelným nástrojem v digitálním marketingu. Její schopnosti přinášejí nové možnosti pro personalizaci, efektivitu a přesnost marketingových kampaní. V tomto článku prozkoumáme, jak může AI revolucionalizovat váš marketingový přístup.

Nativní reklama je forma online reklamy, která se snaží vypadat jako běžný obsah na stránce, na které je umístěna, aby byla méně rušivá pro uživatele. Tyto reklamy jsou obvykle formou příspěvku na sociálních sítích, článku v blogu nebo videa na YouTube a jsou navrženy tak, aby přirozeně integrovaly reklamní sdělení do obsahu.

PNO (podíl nákladů na obratu) je ukazatel, který určuje, jaký procentuální podíl nákladů tvoří výdaje spojené s provozem a výrobou v porovnání s celkovým obratem firmy. Je to důležitý ukazatel pro finanční řízení a hodnocení efektivnosti podnikání.

UTM (Urchin Tracking Module) parametry jsou kódy, které se přidávají na konci URL adresy, aby se mohl sledovat počet návštěv a konverzí na webových stránkách, které souvisejí s určitou marketingovou kampaní. Tyto parametry umožňují spojit návštěvy na webu s konkrétními kampaněmi a jejich zdroji, což umožňuje měřit úspěšnost kampaní a...