Správa sociálních sítí NENÍ pro každého!

10.10.2022

V posledních několika letech a především s nástupem pandemie COVIDU, se nám tak trochu roztrhl pytel se správci sociálních sítí. Bohužel si spousta z nich myslí, že je to jen o tom tvořit příspěvky a je hotovo. Ale tak to vůbec NENÍ!

Tihle "hobby" správci většinou pracují za velmi nízkou cenu a zároveň spravují více profilů. Pro klienty se může na první dobrou zdát, že za nižší cenu než je u profesionála získají stejnou službu, ale tak to není. Hobby správci většinou neznají pravou hodnotu co profesionální správa obsahuje a zaměřují se pak na neznalost klienta. Je tu problém také s tím, že je tu větší riziko zablokování sociání sítě díky porušení některých pravidel, zkrátka tihle lidé nemají takové zkušenosti a nevědí co vše jim na sítích projde a vy jako klient pak riskujete ztrátu svého firemního profilu. To se u profesionálů v drtivé většině případů stát nemůže. Mě osobně se to ještě za těch 6 let nikdy nestalo a to jsem již spravoval a spravuji několik desítek profilů.

Pozice správce sociálních sítí se ve své podstatě skládá z několika pozic. Záleží na profesionálovi, jestli a které pozice bude dále delegovat nebo je bude zastávat sám. 

Správce sociálních sítí je zpravidla: 

  1. copywriter
  2. tvůrce obsahu (obsahový stratég)
  3. grafik, motion designer
  4. ppc specialista
  5. publikační stratég
  6. idea maker
  7. video maker
  8. fotograf
  9. community manager
  10. influencer specialist
  11. projektový manažer, account manažer

Někdy záleží na nastavení se samotným klientem, tedy některé pozice zanikají pokud klient třeba nechce tvořit reklamu na sociální sítě tak zaniká pozice ppc specialisty, pokud klient třeba dodá videa či fotografie, tak zanikají pozice fotografa či video makera, ovšem drtivá většina pozic je pro správu sociálních sítí nezbytná. A to si právě "hobby" správci sociálních sítí vůbec neuvědomují. Oni jen tvoří příspěvky, jaké si myslí, že jsou pro jejich klienta nejlepší, ale nějaké plánování, strategie, tone-of-voice, cílové skupiny, segmentace atd... jim nic neříká a to je obrovský, opravdu obrovský problém.

Na závěr chci jen říci, že i když vidíte lákavou cenu za správu sítí v rozmezí stovek či menších tisíců korun, nikdy za tuhle cenu nedostanete profesionální práci. Já osobně spolupracuji s několika dalšími lidmi. 


Potřebujete pomoci s marketingem? Jste na správném místě. Mohu vás tvořit příspěvky na sociální sítě, pomáhat pomocí marketingových konzultací nebo nastavit propagaci na sociální sítě. Stačí napsat email nebo mě kontaktujte pomocí facebook stránky. Budu se těšit.   

Audio verze článku


Přečtěte si další zajímavé články

FOMO – zkratka pro Fear of Missing Out, tedy "strach z promeškání" – je silná emoce, která motivuje lidi k rychlému rozhodnutí. V marketingu se FOMO využívá k tomu, aby zákazník cítil, že pokud nejedná teď hned, přijde o něco výjimečného.

Marketing nemusí stát tisíce, aby fungoval. Ve skutečnosti může malá, dobře promyšlená mikrokampaň přinést překvapivě silné výsledky. Pokud jste začínající podnikatel, freelancer nebo majitel malého e-shopu, právě mikrokampaň vám může pomoci rychle otestovat nápad, přivést nové zákazníky nebo zvýšit zájem o konkrétní produkt. V tomto článku...

Generative Engine Optimization (GEO) je nová metoda optimalizace webového obsahu, která pomáhá zvýšit viditelnost stránek v generativních vyhledávačích, jako jsou BingChat, Google SGE nebo Perplexity.ai. Na rozdíl od tradičního SEO, které se zaměřuje na klíčová slova a odkazy, GEO přizpůsobuje obsah tak, aby byl lépe integrován do odpovědí...

Umělá inteligence (AI) je klíčovou technologií naší doby, která ovlivňuje nejen technologický vývoj, ale také ekonomiku, společnost a každodenní život. Jaké jsou jednotlivé úrovně tohoto vývoje a co nás může čekat v roce 2025 a dále? Tento článek popisuje pět klíčových úrovní vývoje umělé inteligence.

Správa sociálních sítí je jedním z nejdůležitějších prvků marketingové strategie každé firmy. Často se mě lidé ptají, kolik vlastně stojí profesionální správa sociálních sítí v České republice. Z mé zkušenosti i na základě dostupných informací na trhu se ceny mohou výrazně lišit v závislosti na různých faktorech, jako je rozsah služeb, zkušenosti...

Jako někdo, kdo se pravidelně pohybuje ve světě online marketingu, vím, jak důležité je neustále se vzdělávat. Online marketing se vyvíjí rychlostí blesku, ať už jde o nové strategie, nástroje, nebo přístupy. Pokud se stejně jako já zajímáte o zlepšení svých dovedností, hledáte inspiraci nebo chcete prohloubit své znalosti, kvalitní knihy o...