Správa sociálních sítí NENÍ pro každého!

10.10.2022

V posledních několika letech a především s nástupem pandemie COVIDU, se nám tak trochu roztrhl pytel se správci sociálních sítí. Bohužel si spousta z nich myslí, že je to jen o tom tvořit příspěvky a je hotovo. Ale tak to vůbec NENÍ!

Tihle "hobby" správci většinou pracují za velmi nízkou cenu a zároveň spravují více profilů. Pro klienty se může na první dobrou zdát, že za nižší cenu než je u profesionála získají stejnou službu, ale tak to není. Hobby správci většinou neznají pravou hodnotu co profesionální správa obsahuje a zaměřují se pak na neznalost klienta. Je tu problém také s tím, že je tu větší riziko zablokování sociání sítě díky porušení některých pravidel, zkrátka tihle lidé nemají takové zkušenosti a nevědí co vše jim na sítích projde a vy jako klient pak riskujete ztrátu svého firemního profilu. To se u profesionálů v drtivé většině případů stát nemůže. Mě osobně se to ještě za těch 6 let nikdy nestalo a to jsem již spravoval a spravuji několik desítek profilů.

Pozice správce sociálních sítí se ve své podstatě skládá z několika pozic. Záleží na profesionálovi, jestli a které pozice bude dále delegovat nebo je bude zastávat sám. 

Správce sociálních sítí je zpravidla: 

  1. copywriter
  2. tvůrce obsahu (obsahový stratég)
  3. grafik, motion designer
  4. ppc specialista
  5. publikační stratég
  6. idea maker
  7. video maker
  8. fotograf
  9. community manager
  10. influencer specialist
  11. projektový manažer, account manažer

Někdy záleží na nastavení se samotným klientem, tedy některé pozice zanikají pokud klient třeba nechce tvořit reklamu na sociální sítě tak zaniká pozice ppc specialisty, pokud klient třeba dodá videa či fotografie, tak zanikají pozice fotografa či video makera, ovšem drtivá většina pozic je pro správu sociálních sítí nezbytná. A to si právě "hobby" správci sociálních sítí vůbec neuvědomují. Oni jen tvoří příspěvky, jaké si myslí, že jsou pro jejich klienta nejlepší, ale nějaké plánování, strategie, tone-of-voice, cílové skupiny, segmentace atd... jim nic neříká a to je obrovský, opravdu obrovský problém.

Na závěr chci jen říci, že i když vidíte lákavou cenu za správu sítí v rozmezí stovek či menších tisíců korun, nikdy za tuhle cenu nedostanete profesionální práci. Já osobně spolupracuji s několika dalšími lidmi. 

Pokud potřebujete pomoct se sociálními sítěmi, napište mi a situaci probereme a uvidíme jak by šlo navázat na spolupráci. Moje správa sociálních sítí není pro každého klienta, někdy je lepší když si klient sítě spravuje sám, ale i tak mohu pomoci v marketingu pomocí konzultací, analýz, tvorbě obsahu či nastavení propagací. 

Audio verze článku