Mystery shopping

Pokud potřebujete zkontrolovat své zaměstnance existuje možnost mystery shoppingu (tajný zákazník). U velkých firem je tento kontrolní mechanismus velmi využívaný a zaměstnancům přidělává vrásky na čele.

Je to vlastně tajná kontrola své firmy v podobě zákazníka, který má předem jasně dané na jaké otázky se bude ptát, co si bude vybírat, co si koupí a posléze bude vyhodnocovat jeho návštěvu v obchodě nebo provozovně. Můžete tím získat zajímavé informace kde vaši zaměstnanci dělají chybu, jestli správně komunikují a zda prodávají vaše produkty nebo služby tím správným způsobem.

Mystery shopping si můžete objednat u specializovaných firem, která má pod sebou velké množství prověřených "shopperů" nebo oslovit marketéra, který vám mystery shopping provede s přesností a zkušeností z marketingu, což může být i výhoda, neboť marketér vidí více chyb a příležitostí jak vylepšit váš prodejní proces.

Kontrola zaměstnanců tady byla odjakživa a v různých způsobech. Určitě vám doporučujeme i v menší firmě, abyste si občas své zaměstnance zkontrolovaly, jak se říká důvěřuj, ale prověřuj. Může se stát, že zjistíte, že vám utíkají důležité prodeje i díky třeba menším chybičkám.