Trendu předplatných se snaží využít také zpravodajské, informační a různé lifestyle weby, která píší tzv. "premium" články nebo nabízejí rovnou formy předplatného a všechny tyto články poté zpřístupní svým odběratelům. Pokud by se jednalo skutečně o různé lifestyle weby a bulvární weby, tak je to samozřejmě v pořádku, je to byznys jako byznys. Ovšem tyto věci se dějí i u zpravodajského webu, kde se často člověk nemůže dostat k důležitým informacím, které jsou zkrátka zamčené. Tohle je obrovský problém, protože to nahrává nejrůznějším dezinformačním webům, kde uživatel získá přístup pouze k nim a nedostane se k němu už řádná a dobře vykonaná práce novináře, neboť je jeho článek prémiový.
Ano, někdo by mohl říci, že si lidé musí nějak vydělat peníze, ale tento argument je lichý. Zpravodajské weby jsou často zaplaveny nejrůznější reklamou, která jim vydělává velmi zajímavé finance, dále prodávají PR články pro firmy, startupy nebo třeba politické strany a tím vydělávají další peníze na svůj provoz. Pak jsou tu různé formy spoluprací s dalšími subjekty, sponzoři a majitelé. Navíc je tu potenciál využít také lépe sociální sítě a svůj další obsah rozdělit na další platformy než jen na svůj zpravodajský web. Takže těch možností jak vydělat a psát přitom články pro všechny je celá řada. Ale chápu, že jednoduší je článek zamknout a nechat si za něj zaplatit, škoda no.