Předplatné kam se podíváš!

12.12.2021
předplatné obsahu na sítích
předplatné obsahu na sítích

Je tomu už pár let kdy přišel trend pravidelných placených online služeb. Nicméně až s pandemií se tento trend výrazně rozrostl a já se ptám. Je to dobře nebo špatně?

Je to nový společenský standard?

Spousta firem nabízí nejrůznější nabídky svých předplatných, nejvíce je to vidět u audio a video obsahu. Služby jako NETFLIX, SPOTIFY, HBOGO apod. jsou s námi už nějaký ten pátek a dle čísel a nejrůznějších článků, jsou velmi populární. Je z nich nový standart, který si lidé rádi připlatí a sdílí společné zážitky se svými přáteli.  Dneska už prakticky převážná většina lidí pohybující se pravidelně v online světe používá některou z těchto či jiných služeb.  

Premium články za peníze je špatná cesta!

Trendu předplatných se snaží využít také zpravodajské, informační a různé lifestyle weby, která píší tzv. "premium" články nebo nabízejí rovnou formy předplatného a všechny tyto články poté zpřístupní svým odběratelům. Pokud by se jednalo skutečně o různé lifestyle weby a bulvární weby, tak je to samozřejmě v pořádku, je to byznys jako byznys. Ovšem tyto věci se dějí i u zpravodajského webu, kde se často člověk nemůže dostat k důležitým informacím, které jsou zkrátka zamčené. Tohle je obrovský problém, protože to nahrává nejrůznějším dezinformačním webům, kde uživatel získá přístup pouze k nim a nedostane se k němu už řádná a dobře vykonaná práce novináře, neboť je jeho článek prémiový.

Ano, někdo by mohl říci, že si lidé musí nějak vydělat peníze, ale tento argument je lichý. Zpravodajské weby jsou často zaplaveny nejrůznější reklamou, která jim vydělává velmi zajímavé finance, dále prodávají PR články pro firmy, startupy nebo třeba politické strany a tím vydělávají další peníze na svůj provoz. Pak jsou tu různé formy spoluprací s dalšími subjekty, sponzoři a majitelé. Navíc je tu potenciál využít také lépe sociální sítě a svůj další obsah rozdělit na další platformy než jen na svůj zpravodajský web. Takže těch možností jak vydělat a psát přitom články pro všechny je celá řada. Ale chápu, že jednoduší je článek zamknout a nechat si za něj zaplatit, škoda no. 

Kam až to může zajít?

Když si to shrneme, tak formy předplatných jsou stále velkým trendem, ale je jen otázkou času, kdy toho budou lidé "přejedeni" a postupně přestanou tyto služby platit. Další a další předplatné se na nás hrnou doslova každý den a v této nelítostné finanční situaci, která nás tento rok čeká, bude každá koruna dobrá. Následující dva roky budou velmi opravdu velmi kruté pro naši peněženku, na to se připravte. 

Pokud jste podnikatel nebo malá firma a chcete poradit jak efektivně využívat své sociální sítě, budovat komunitu fanoušků, tvořit zajímavý obsah nebo jen potřebujete poradit s marketingem, neváhejte ani minutu a napište mi. I já plánuji v následujících týdnech své služby zdražovat, nedá se nic dělat. Ekonomická situace vážně není dobrá.


Potřebujete pomoci s marketingem? Jste na správném místě. Mohu pro vás tvořit příspěvky na sociální sítě, pomáhat pomocí marketingových konzultací nebo nastavit propagaci na sociální sítě. Stačí napsat email nebo mě kontaktujte pomocí facebook stránky. Budu se těšit. 

Audio verze článku

*pro web josefpajer.cz přečetlo AI   


Přečtěte si další zajímavé články

LinkedIn je silná platforma pro profesionální networking a budování značky. Zvýšení angažovanosti na LinkedIn může vést k většímu dosahu, lepším obchodním příležitostem a silnějším vztahům s vaším publikem. V tomto článku se podíváme na osvědčené strategie, které vám pomohou zvýšit angažovanost na této platformě.

Umělá inteligence (AI) se stává nepostradatelným nástrojem v digitálním marketingu. Její schopnosti přinášejí nové možnosti pro personalizaci, efektivitu a přesnost marketingových kampaní. V tomto článku prozkoumáme, jak může AI revolucionalizovat váš marketingový přístup.

Nativní reklama je forma online reklamy, která se snaží vypadat jako běžný obsah na stránce, na které je umístěna, aby byla méně rušivá pro uživatele. Tyto reklamy jsou obvykle formou příspěvku na sociálních sítích, článku v blogu nebo videa na YouTube a jsou navrženy tak, aby přirozeně integrovaly reklamní sdělení do obsahu.

PNO (podíl nákladů na obratu) je ukazatel, který určuje, jaký procentuální podíl nákladů tvoří výdaje spojené s provozem a výrobou v porovnání s celkovým obratem firmy. Je to důležitý ukazatel pro finanční řízení a hodnocení efektivnosti podnikání.

UTM (Urchin Tracking Module) parametry jsou kódy, které se přidávají na konci URL adresy, aby se mohl sledovat počet návštěv a konverzí na webových stránkách, které souvisejí s určitou marketingovou kampaní. Tyto parametry umožňují spojit návštěvy na webu s konkrétními kampaněmi a jejich zdroji, což umožňuje měřit úspěšnost kampaní a...