YouTube "fake" odběratelé, jak to zjistit?

20.03.2019

YouTube je nejrozšířenější sociální sítí a také největší. Mnoho tvůrců svoje youtube kanály a videa podporují také zakoupením reklamy a propagace, což samo o sobě není nic špatného a dá se skutečně udělat kvalitní reklama v podobě PR článků, sdílení na další sociální sítě, sdílení do diskuzí a fórech atd.. Ovšem existuje i odvrácená strana a nekvalitní reklama, která sice na první pohled není vidět, ale při použití nástrojů jako je socialblade.com, jí můžete pokud budete pozorní odhalit.

Na obrázku níže si ukážeme jak vypadají tzv. fake odběratelé, nebudu zde uvádět o jakého youtubera se jedná. 

Vidíme, že mu počet odběratelů průběžně klesal až do dne, kdy mu vyrostl o více jak 6 tisíc. Je to vůbec možné? Ano je to možné, mohl v ten den vydat opravdu pěkné virální video a dobře ho sdílet na další sociální sítě, články nebo jiné, je tu ovšem jeden háček. Pokud by skutečně udělal virální video a přivedl několik tisíc nových fanoušků, kteří dali odběr, tak by se zákonitě měl i zvýšit počet views, ale to se nestalo. Stejně tak ani odhadované množství peněz za zobrazení reklamy se nezvýšilo (poslední sloupec), takže s největší pravděpodobností je, že ty nové odběratele nezajímá jeho obsah a jeho videa a jen dali odběr, což takto fungují převážně tzv. fake účty.

Takovýto zlom prostě není reálný, pokud by opravdu přilákal nové fanoušky, tak počet views prostě musí jít nahoru, ale zde spíše klesá.

Kvalitní reklamu na sociální sítě můžete nalézt na mém webu www.rejap.cz, kde také plánuji vytvoření databáze dostupných zdrojů pro podnikatele a živnostníky (nástroje pro sociální sítě, webové nástroje, marketingové nástroje, jednoduché programy na úpravu fotek, videí atd..) 

Napište mi co si myslíte o "fake" odběratelích? Mrkněte i na 60ti sekundovky.