YouTube "fake" odběratelé, jak to zjistit?

02.02.2019
jak poznat falešné youtube odběratele

YouTube je nejrozšířenější sociální sítí a také největší. Mnoho tvůrců svoje youtube kanály a videa podporují také zakoupením reklamy a propagace, což samo o sobě není nic špatného a dá se skutečně udělat kvalitní reklama v podobě PR článků, sdílení na další sociální sítě, sdílení do diskuzí a fórech atd.. Ovšem existuje i odvrácená strana a nekvalitní reklama, která sice na první pohled není vidět, ale při použití nástrojů jako je socialblade.com, jí můžete pokud budete pozorní odhalit.

Na obrázku níže si ukážeme jak vypadají tzv. fake odběratelé, nebudu zde uvádět o jakého youtubera se jedná. 

Vidíme, že mu počet odběratelů průběžně klesal až do dne, kdy mu vyrostl o více jak 6 tisíc. Je to vůbec možné? Ano je to možné, mohl v ten den vydat opravdu pěkné virální video a dobře ho sdílet na další sociální sítě, články nebo jiné, je tu ovšem jeden háček. Pokud by skutečně udělal virální video a přivedl několik tisíc nových fanoušků, kteří dali odběr, tak by se zákonitě měl i zvýšit počet views, ale to se nestalo. Stejně tak ani odhadované množství peněz za zobrazení reklamy se nezvýšilo (poslední sloupec), takže s největší pravděpodobností je, že ty nové odběratele nezajímá jeho obsah a jeho videa a jen dali odběr, což takto fungují převážně tzv. fake účty.

Takovýto zlom prostě není reálný, pokud by opravdu přilákal nové fanoušky, tak počet views prostě musí jít nahoru, ale zde spíše klesá.

Napište mi co si myslíte o "fake" odběratelích?


Potřebujete pomoci s marketingem? Jste na správném místě. Mohu pro vás tvořit příspěvky na sociální sítě, pomáhat pomocí marketingových konzultací nebo nastavit propagaci na sociální sítě. Stačí napsat email nebo mě kontaktujte pomocí facebook stránky. Budu se těšit.    


Přečtěte si další zajímavé články

FOMO – zkratka pro Fear of Missing Out, tedy "strach z promeškání" – je silná emoce, která motivuje lidi k rychlému rozhodnutí. V marketingu se FOMO využívá k tomu, aby zákazník cítil, že pokud nejedná teď hned, přijde o něco výjimečného.

Marketing nemusí stát tisíce, aby fungoval. Ve skutečnosti může malá, dobře promyšlená mikrokampaň přinést překvapivě silné výsledky. Pokud jste začínající podnikatel, freelancer nebo majitel malého e-shopu, právě mikrokampaň vám může pomoci rychle otestovat nápad, přivést nové zákazníky nebo zvýšit zájem o konkrétní produkt. V tomto článku...

Generative Engine Optimization (GEO) je nová metoda optimalizace webového obsahu, která pomáhá zvýšit viditelnost stránek v generativních vyhledávačích, jako jsou BingChat, Google SGE nebo Perplexity.ai. Na rozdíl od tradičního SEO, které se zaměřuje na klíčová slova a odkazy, GEO přizpůsobuje obsah tak, aby byl lépe integrován do odpovědí...

Umělá inteligence (AI) je klíčovou technologií naší doby, která ovlivňuje nejen technologický vývoj, ale také ekonomiku, společnost a každodenní život. Jaké jsou jednotlivé úrovně tohoto vývoje a co nás může čekat v roce 2025 a dále? Tento článek popisuje pět klíčových úrovní vývoje umělé inteligence.

Správa sociálních sítí je jedním z nejdůležitějších prvků marketingové strategie každé firmy. Často se mě lidé ptají, kolik vlastně stojí profesionální správa sociálních sítí v České republice. Z mé zkušenosti i na základě dostupných informací na trhu se ceny mohou výrazně lišit v závislosti na různých faktorech, jako je rozsah služeb, zkušenosti...

Jako někdo, kdo se pravidelně pohybuje ve světě online marketingu, vím, jak důležité je neustále se vzdělávat. Online marketing se vyvíjí rychlostí blesku, ať už jde o nové strategie, nástroje, nebo přístupy. Pokud se stejně jako já zajímáte o zlepšení svých dovedností, hledáte inspiraci nebo chcete prohloubit své znalosti, kvalitní knihy o...