Proč je TikTok nebezpečný pro vaše děti?

09.09.2022
nebezpečný tiktok
nebezpečný tiktok

Jako první bych rád řekl, že TikTok je bezpochyby velmi zajímavým nástrojem pro propagování vašich služeb či produktů a je to momentálně nejrychleji rostoucí sociální sítí. 

Problém ovšem nastává když je používám jen jako místo pro "žebrání" o peníze od malých dětí či mladistvých. ANO tohle se bohužel děje a v čím dál větší míře. On je to trošku sofistikovanější než se na první pohled zdá. Peníze jsou schovány pod růžičky, kachničky či další různé samolepky, které děti posílají svým oblíbeným influencerům. A to je jeden z prvních velkých problému TikToku, který tady vidím. 

Neposílají se skutečné peníze jako je tomu třeba na platformě Twitch.tv nebo na YouTube.com, ale posílají se samolepky, které na první pohled děti či mladistvý nevnímají jako hodnotu peněžní jen jako pěkný emotikon, který se objeví na obrazovce živého vysílání u influencera. Na první pohled tedy nevidíte skutečnou hodnotu jedné růžičky a to může evokovat u mladších lidí, že je to vlastně v pohodě, že psychologicky neposílají peníze, ale emotikony. První velká manipulace, které je samozřejmě udělaná naprosto schválně, neboť TikTok moc dobře ví na jaké publikum díky tomu cílí. 

Známé internetové osobnosti to ví také a moc dobře si to uvědomují. Tyto živé vysílání jsou v 99% jen čisté "žebrání" o posílání emotikonů, které ve skutečnosti stojí peníze. A oni vědí, že je sledují malé děti a mladiství, kteří tyto peníze často používají ze svého kapesného či ještě hůře vezmou prostě kreditku svých rodičů. Myslím, že v této oblasti internetového vysílání jsme jako společnost i jako vláda dost zaspali a pokud se tu snažíme chránit důchodové občany před "šmejdy" co se snaží prodávat předražené a nefunkční zboží, měli bychom zde také ochránit své děti od těchto "rádoby" slavných internetových osobností, kteří nepředávají absolutně žádnou hodnotu. Ty vysílání jsou jen posílejte posílejte posílejte a zase posílejte růžičky, kachničky atd...  

Bohužel děti nedokážou rozeznat zda obsah něco přináší nebo jen odnáší jejich peníze co dostali od babičky za sekání trávy. Nebo od mamky za úklid půdy. Nebo prostě je jen dostali jako podporu od svých milovaných rodičů. Nemám nic proti livestreamům na twitchi, instagramu, youtube nebo klidně i na tom tiktoku, ale musí to přinášet nějakou hodnotu. Pokud vím tak youtube má tohle docela dobře ošetřené u jeho youtube kids. Ano také je tam reklama, která je jasně označena a nemůžete tam posílat virtuální emotikony, které ve skutečnosti stojí peníze. 

Myslím, že bych se tady mohl ještě hodně rozepsat o tom co se děje na TikTok vysílání. Třeba takzvané Duety jsou případ sám pro sebe. Dva influenceři vysílají na jedné obrazovce a za komu děti pošlou za daný čas více virtuálních emotikonů tak jakoby vyhraje a posouvá se na žebříčku výše. ANO, čtete to správně, on tam existuje určitý žebříček, který samozřejmě podporuje soutěživost a děti mají strach, aby jejich oblíbenec náhodou neprohrál tak posílají jak zběsilý a oni je v tom samozřejmě podbízejí a využívají. Jinými slovy: Dobrý den, tohle je TikTok.  

Už se s vámi pro tento článek rozloučím a přeji mnoho podnikatelských úspěchů a pokud máte děti tak vážně pozor na to, co dělají na svém mobilu. 

A pokud vás zajímá jak funguje cesta zákazníka, podívejte se na můj další článek.


Potřebujete pomoci s marketingem? Jste na správném místě. Mohu pro vás tvořit příspěvky na sociální sítě, pomáhat pomocí marketingových konzultací nebo nastavit propagaci na sociální sítě. Stačí napsat email nebo mě kontaktujte pomocí facebook stránky. Budu se těšit.    

Audio verze článku

*pro web josefpajer.cz přečetlo AI   


Přečtěte si další zajímavé články

LinkedIn je silná platforma pro profesionální networking a budování značky. Zvýšení angažovanosti na LinkedIn může vést k většímu dosahu, lepším obchodním příležitostem a silnějším vztahům s vaším publikem. V tomto článku se podíváme na osvědčené strategie, které vám pomohou zvýšit angažovanost na této platformě.

Umělá inteligence (AI) se stává nepostradatelným nástrojem v digitálním marketingu. Její schopnosti přinášejí nové možnosti pro personalizaci, efektivitu a přesnost marketingových kampaní. V tomto článku prozkoumáme, jak může AI revolucionalizovat váš marketingový přístup.

Nativní reklama je forma online reklamy, která se snaží vypadat jako běžný obsah na stránce, na které je umístěna, aby byla méně rušivá pro uživatele. Tyto reklamy jsou obvykle formou příspěvku na sociálních sítích, článku v blogu nebo videa na YouTube a jsou navrženy tak, aby přirozeně integrovaly reklamní sdělení do obsahu.

PNO (podíl nákladů na obratu) je ukazatel, který určuje, jaký procentuální podíl nákladů tvoří výdaje spojené s provozem a výrobou v porovnání s celkovým obratem firmy. Je to důležitý ukazatel pro finanční řízení a hodnocení efektivnosti podnikání.

UTM (Urchin Tracking Module) parametry jsou kódy, které se přidávají na konci URL adresy, aby se mohl sledovat počet návštěv a konverzí na webových stránkách, které souvisejí s určitou marketingovou kampaní. Tyto parametry umožňují spojit návštěvy na webu s konkrétními kampaněmi a jejich zdroji, což umožňuje měřit úspěšnost kampaní a...