Co je to cesta zákazníka?

08.08.2022
co je to cesta zákazníka?
co je to cesta zákazníka?

Jak vlastně vzniká zákazník?

Může se to zdát velmi jednoduché, váš budoucí zákazník prostě přijde na vaší prodejnu nebo na váš eshop, vybere si produkt či službu a prostě objedná a je to! Máte zákazníka. 

Není to tak jednoduché jak to vypadá. Existuje totiž cesta zákazníka a my si v následujícím článku řekneme jakými způsoby můžeme tuhle cestu využít. 

Než totiž skutečně dojde k nákupu produktu či služby, tak nastává spoustu důležitých okamžiků na cestě zákazníka kde ten poteciální kupující přijde s vaší značkou do kontaktu. A ve všech bodech je důležité získávat věrnost svého zákazníka, pro další nákupy. 

Co je cesta zákazníka?

Jak již píšu o pár řádků výše, tak tato cesta či mapa zákazníka nám ukáže v jakých konkrétních bodech s ním naše značka přijde do kontaktu a my se tím můžeme lépe připravit a vysílat jeho směrem ty správné signály.

Kontaktní body na cestě zákazníka.

Řekne mu o vaší službě či produkt jeho známý, přítel či rodina. → Pokračuje vyhledáváním vašeho produktu či služby na internetu. → Najde váš produkt na vašem eshopu či na sociálních sítích. → A nakoupí nebo využije vaši službu.

Kroky k vytvoření mapy cesty zákazníka.

  1. Obchodní cíle - zaměřte cestu k dosažení cílů.
  2. Interakce - zjistěte kdy zákazník nejčastěji komunikuje.
  3. Zaměření na nákup - kdy dochází k situacím, před nákupem, po něm nebo během?
  4. Mezery - zjistěte jak lépe využít komunikace nebo se zaměřte na situace kdy třeba nedojde k prodeji. Co je špatně na procesu?
  5. Spokojenost zákazníka - přemýšlejte nad spokojeností zákazníka, nad čím přemýšlí při nákupu.
  6. Zklamání zákazníka - zjistěte kdy je váš zákazník nespokojený a proč tomu tak je.
  7. Plánování - naplánujte si vylepšení těch situací kdy zákazník není spokojený.
  8. Mapa cesty - navrhněte si schéma cesty zákazníka, od počátku až k nákupu, co by ho mohlo při nákupu zastavit?
  9. Diskuze - diskutujte o tom jak můžete kontaktní body nového zákazníka zlepšit, usnadnit nákup.
  10. Implementace - nastavte si nové kontaktní body a sledujte jak mohou zlepšit situace pro zákazníka.

Rád bych Vás ještě pozval k přečtení dalšího článku na téma virálních příspěvků na facebook.


Potřebujete pomoci s marketingem? Jste na správném místě. Mohu pro vás tvořit příspěvky na sociální sítě, pomáhat pomocí marketingových konzultací nebo nastavit propagaci na sociální sítě. Stačí napsat email nebo mě kontaktujte pomocí facebook stránky. Budu se těšit.   

Audio verze článku

*pro web josefpajer.cz přečetlo AI 


Přečtěte si další zajímavé články

LinkedIn je silná platforma pro profesionální networking a budování značky. Zvýšení angažovanosti na LinkedIn může vést k většímu dosahu, lepším obchodním příležitostem a silnějším vztahům s vaším publikem. V tomto článku se podíváme na osvědčené strategie, které vám pomohou zvýšit angažovanost na této platformě.

Umělá inteligence (AI) se stává nepostradatelným nástrojem v digitálním marketingu. Její schopnosti přinášejí nové možnosti pro personalizaci, efektivitu a přesnost marketingových kampaní. V tomto článku prozkoumáme, jak může AI revolucionalizovat váš marketingový přístup.

Nativní reklama je forma online reklamy, která se snaží vypadat jako běžný obsah na stránce, na které je umístěna, aby byla méně rušivá pro uživatele. Tyto reklamy jsou obvykle formou příspěvku na sociálních sítích, článku v blogu nebo videa na YouTube a jsou navrženy tak, aby přirozeně integrovaly reklamní sdělení do obsahu.

PNO (podíl nákladů na obratu) je ukazatel, který určuje, jaký procentuální podíl nákladů tvoří výdaje spojené s provozem a výrobou v porovnání s celkovým obratem firmy. Je to důležitý ukazatel pro finanční řízení a hodnocení efektivnosti podnikání.

UTM (Urchin Tracking Module) parametry jsou kódy, které se přidávají na konci URL adresy, aby se mohl sledovat počet návštěv a konverzí na webových stránkách, které souvisejí s určitou marketingovou kampaní. Tyto parametry umožňují spojit návštěvy na webu s konkrétními kampaněmi a jejich zdroji, což umožňuje měřit úspěšnost kampaní a...