Jak funguje BLACK FRIDAY a falešné slevy?

11.11.2021
black friday a falešné slevy
black friday a falešné slevy

Vánoce se kvapem blíží a přicházejí vánoční slevy a akce. Nejznámější akcí je tzv. Black Friday. Jak tento slevový svátek zneužívají velké značky? 

Spousta obchodů před vánoci spouští slevové akce, někdo je dává na jeden den někdo je dělá na víkend a většinou velké značky dělají tyto akce třeba i týden nebo měsíc. Problém ovšem je, že některé slevy ve skutečnosti nejsou slevy. 

Prodejce například jako původní cenu uvede cenu kdy přišel produkt na trh, ale za jeho dobu již cena klesla, ale při black friday to pak udělá například 40%. 

Uvedu příklad.

Výrobek A vyjde na trh na začátku roku za cenu 1 000 Kč. Postupem času díky trhu i díky třeba novým modelům a tak různě se jeho cena sníží na 600 Kč. Prodejce ovšem neuvede jako původní cenu těch 600 Kč, ale napíše u black friday jako původní cenu 1 000 Kč a uvádí, že je ve slevě o -40% tedy za cenu 600 Kč.  Hodně se tohle děje například u potravin. 

Příklad z eshopu. U balení kofoly ukazuje prodejce slevu -41%, dle hlídačeshopů je ovšem sleva 0%. 

Druhá možnost je, že prodejci prostě jen uměle zvýší cenu a jako cenu v akci dají tu normální prodejní. Lidé na akce slyší a pořád je tu spousta z nich, kteří nesrovnávají a nevyhledávají další možnosti.

A třetí možnost je, že je výrobek opravdu ve slevě. Ovšem většinou bohužel platí první dvě možnosti, ale záleží na eshopu kde kupujete. Je samozřejmě možné, že slevy sedí a je vše v pořádku. 


Potřebujete pomoci s marketingem? Jste na správném místě. Mohu pro vás tvořit příspěvky na sociální sítě, pomáhat pomocí marketingových konzultací nebo nastavit propagaci na sociální sítě. Stačí napsat email nebo mě kontaktujte pomocí facebook stránky. Budu se těšit.    

Audio verze článku

*pro web josefpajer.cz přečetlo AI  


Přečtěte si další zajímavé články

LinkedIn je silná platforma pro profesionální networking a budování značky. Zvýšení angažovanosti na LinkedIn může vést k většímu dosahu, lepším obchodním příležitostem a silnějším vztahům s vaším publikem. V tomto článku se podíváme na osvědčené strategie, které vám pomohou zvýšit angažovanost na této platformě.

Umělá inteligence (AI) se stává nepostradatelným nástrojem v digitálním marketingu. Její schopnosti přinášejí nové možnosti pro personalizaci, efektivitu a přesnost marketingových kampaní. V tomto článku prozkoumáme, jak může AI revolucionalizovat váš marketingový přístup.

Nativní reklama je forma online reklamy, která se snaží vypadat jako běžný obsah na stránce, na které je umístěna, aby byla méně rušivá pro uživatele. Tyto reklamy jsou obvykle formou příspěvku na sociálních sítích, článku v blogu nebo videa na YouTube a jsou navrženy tak, aby přirozeně integrovaly reklamní sdělení do obsahu.

PNO (podíl nákladů na obratu) je ukazatel, který určuje, jaký procentuální podíl nákladů tvoří výdaje spojené s provozem a výrobou v porovnání s celkovým obratem firmy. Je to důležitý ukazatel pro finanční řízení a hodnocení efektivnosti podnikání.

UTM (Urchin Tracking Module) parametry jsou kódy, které se přidávají na konci URL adresy, aby se mohl sledovat počet návštěv a konverzí na webových stránkách, které souvisejí s určitou marketingovou kampaní. Tyto parametry umožňují spojit návštěvy na webu s konkrétními kampaněmi a jejich zdroji, což umožňuje měřit úspěšnost kampaní a...